Cim del Taga i Serra Cavallera (5-10-2019)

El passat dissabte 5 d’octubre es va fer la desena de les sortides de Mitja Muntanya d’enguany al cim del Taga i a la Serra Cavallera a la comarca del Ripollès.

Sortint de Can Roca a Pardines, on s’havien aparcat els cotxes, les 14 persones del grup es van assolir el Taga (2.035 m, 100 cims) pujant pel seu vessant nord. Un cop assolit el primer cim del dia, es baixà fins a la Portella d’Ogassa (1.800 m) i a continuació es va pujar fins al Puig de la Coma d’Olla (1.930 m) i, seguint la Serra Cavallera, s’assolí el Puig Estela (2.007 m, 100 cims). A continuació, seguint direcció est, s’arribà al Coll del Pal (1.775 m) on va començar el camí de retorn fins a arribar de nou a l’aparcament de Can Roca.

L’excursió va transcórre pel vessant nord i per la carena de la Serra Cavallera des d’on es va poder gaudir d’unes magnífiques vistes sobre la vall del riu Segadell, afluent del Freser, així com sobre la carena del Pirineu i Prepirineu oriental des de la punta del Canigó fins al Pedraforca, passant pel pic de la Dona, Bastiments, Pic de l’Infern, Serra del Catllar, Balandrau, Torreneules, Puigmal, Tossa d’Alp, i Penyes Altes del Moixeró entre d’altres. El vessant sud va romandre pràcticament tot el dia tapat per un immens mar de núvols baixos que va oferir un sorprenent espectacle visual.

La sortida va recórrer uns 16,5 km i un desnivell acumulat d’uns 1.080 m positius en unes 6 h de marxa efectiva.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.