Sortida Mitja Muntanya 27 abril amb raquetes de neu.

El 27 d’abril vam fer la sortida de mitja muntanya amb raquetes a la zona d’Ull de Ter. El grup aquesta vegada estava format per 9 participants, que va sortir a primera hora de Sitges cap a Camprodon, Setcases i fins Vallter.

La proposta va ser adaptada a la climatologia, no molt segura inicialment, i amb bon pas i més bones intencions vam dirigir-nos al coll de mentet, amb estones de neu i troços més ventats.

El vent ens va acompanyar per la carena cap al pic de la Dona i la collada del Gegant, deixant-nos veure el paissatge a estones. Quan la neu la es va fer continua i la pujada més exigent, vam posar-

nos els crampons, per anar  més segurs cap al cim del Bastiments, i cada vegada més abrigats: gorro, paravent, guants, van ser molt necessàris en tota la part alta de la muntanya.

Dalt del cim petits grups d’esquiadors, caminadors, amb raquetes, que anàvem trobant-nos pel recorregut de la carena: primer la creu, amb els seus caramells de gel en direcció del vent.. després el vèrtex geodèssic, i finalment el cim.

Vam tenir la sort de tenir aquesta part del cim ben assolellada, poden donar una ullada cap a la vall de Nuria, Coma de Vaca, i cap a França.

La tornada, en mig de la boira, cap al coll de la Marrana, amb molta neu acumulada per efecte del vent, i amb el pas obligat sota el Pic del Gra de Fajol.

Després la baixada per l’olla, amb força neu que ens va portar al punt d’inici. Total uns 830 mts de desnivell acumulat i uns 10 km de recorregut realitzats en una volta circular.

El dia es va aguantar bé finalment, amb estones de núvols i clars pero amb bona temperatura que ens va fer treure roba a mida que anàvem baixant. Molts canvis en poca estona amb els que vam comprovar que tot el que portàvem a la motxila era necessàri: des de la gorra pel sol i la crema de protecció fins els guants gruixuts que havíem portat a la pujada.

La propera el 25 de maig, també vigilia d’eleccions!!! Us esperem!!!!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.