Sortida Olla de Vallter – Juliol

SORTIDA D’ALTA MUNTANYA : diumenge 24 de juliol de 2011

Olla de Vallter – Itinerari circular.

Dificultat: Recomanat per a bons caminadors.

Desnivell: 820 mts. Opcional Pic del Gra de Fajol + 180 mts.

Horari: Itinerari bàsic de 4 a 5 hores, amb el cim opcional afegir 45 minuts més.

Punt de sortida i arribada: Aparcament superior de l’estació d’esquí Vallter 2000.

Transport: Cotxes particulars.

Hora de sortida: 6h matí de la Pça de Sant Joan.

Sortim de l’aparcament de l’estació d’Esquí, cota 2.155 mts, en direcció nord-est cap a la Portella de Mentet, cota 2.409 mts. D’aquí remuntem el llom que surt en direcció nord-oest cap el Pic de la Dona situat a 2.704 mts. Comencem a girar en direcció oest en una suau baixada que ens porta al coll de la Geganta situat a 2.611 mts que ens separa del Pic de Bastiments. Seguidament comencem la pujada en la mateixa direcció, que es va redreçant progressivament cap el Bastiments. Arribats a l’avantcim hem de agafar direcció nord per a arribar ràpidament al cim de 2.881 mts. Seguidament retornem direcció sud per a començar el descens cap el coll de la Marrana 2.529 mts. Des d’aquí es baixa girant direcció est cap a les pistes d’esquí i seguint per les mateixes pistes arribarem a l’aparcament on hem deixat el cotxe.

Pels que vulguin pujar al cim del Gra de Fajol, des del coll de La Marrana, seguirem direcció  Sud remuntant els pendents  que ens porten a la fàcil aresta est del cim, situat a 2.708 mts. Farem el descens pel mateix itinerari de pujada i un  cop arribats al coll de la Marrana seguirem el mateix camí ja descrit per a retornar als cotxes.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.